KRAJINA, KTORÁ DÁVA TURISTOM PRESNE TO, ČO HĽADAJÚ

16. júna 2017
in Category: Informácie o krajinách, Travel Blog - Zahraničie
0 2331335 110
KRAJINA, KTORÁ DÁVA TURISTOM PRESNE TO, ČO HĽADAJÚ

KRAJINA, KTORÁ DÁVA TURISTOM PRESNE TO, ČO HĽADAJÚ

Minuloročné prvenstvo Bulharska v záujme dovolenkárov zo Slovenska prekvapilo mnohých, nie však tých, ktorí ho navštevujú pravidelne. V porovnaní s ostatnými krajinami Stredomoria je jednou z najlacnejších alternatív luxusnej dovolenky aj pre rodiny, ktorých mesačný príjem nepresahuje 1000 EUR.

„Keď sme sa tam po šestnástich rokoch vrátili, všetko bolo iné. Dizajn hotelov a ich služby sa vybrali tureckým štýlom moderných rezortov, aký iba ojedinele nájdeme povedzme v Taliansku, Grécku alebo Chorvátsku. Slnečné pobrežie a Zlaté Piesky sa zmenili na zábavné strediská, ktorým môže konkurovať asi iba cyperská Agya Napa alebo ostrov Ibiza. To už je zas ale iná cenová skupina, takže vráťme sa na zem. Ďalšou výhodou sú ceny v reštauráciách, ceny suvenírov, oblečenia, značkovej obuvi, jedinečných tradičných kozmetických výrobkov, pohonných hmôt a diaľnic. Každý, kto povie, že Bulharsko je ďaleko, vlastne uráža našich otcov, ktorí túto cestu kvôli rodinnej rekreácii brázdili na starých škodovečkách alebo moskvičoch bez klimatizácie. Vtedy po tom čase a druhej návšteve s odstupom som si položil otázku, prečo vlastne všetci chodia do Chorvátska?“ povedal nám Juraj Trstenský z Travelproduction.eu.

Každý, kto sa ho na medzinárodnom veľtrhu cestovného ruchu Holiday World 2014 v Prahe opýtal ešte ako konateľa Travel TV Slovakia, na čom ide jeho tím v ďalšej sezóne pracovať, dostával odpoveď: „Presmerujeme dovolenkárov z Chorvátska do Bulharska.“

Znelo to absurdne, keďže na vtedajšie „slovenské more“ nikto nedal dopustiť a Chorvátsko v počte vycestovaných Slovákov každoročne lámalo rekordy, toto odvážne proroctvo sa však po 702 dňoch naplnilo.

„Áno, hneď po prvých pár mesiacoch sme presmerovali okolo 300 notorických obľúbencov Chorvátska, ktorí skončili na piesočnatých plážach Primorska, Sozopolu, Nessebaru a Slnečného pobrežia, to však stále na náš projekt nestačilo. Samozrejme, zázrak v operatívnom online marketingu by sa nekonal bez šikovných ľudí, ktorým záleží na propagácii krajiny viac ako tým, ktorí to majú v pracovnej náplni. Musím teda poďakovať Petkovi Minchevovi, Denke Mincheve, Žorovi, Valike Berezňaninovej a Vierke Mihálikovej, ktorí nám v našom zámere pomohli. Nedávno sa mi dostala do rúk tlačová správa z konferencie SACKY z 31. 5. 2017 a sám som výsledkom štatistík nemohol uveriť. Aj keď máme cez internetové médiá a televízie dosah približne na 39-tisíc klientov cestovných kancelárií, až toto bolo vlastne ocenením našej dvojročnej práce. Len predvčerom som odchádzal z Bulharska a už teraz myslím, že sa prvenstvo zopakuje aj v roku 2017,“ tvrdí Juraj Trstenský.

Zostáva teda na zvážení každého, koľko dní a v akom prostredí si vyberie za peniaze vyčlenené na letnú dovolenku. V Bulharsku nájde okrem priateľských ľudí aj zábavu, gastronomický zážitok v podobe balkánskej kuchyne a kúsok histórie na každom kroku.